K ukládání nastavení a správnému fungování
využíváme soubory cookies. Používáním webu
s jejich používáním souhlasíte. Více o cookies



Zákaznická péče

Nenašli jste odpověď?

Zavolejte nám

Pro více informací nám můžete zavolat na následující telefonní číslo:

800 77 33 22 (Pracovní dny 7 – 20 hodin)

Naši pracovníci s vámi domluví všechny podrobnosti.

Provozní doba E.ON Zákaznické linky:

Pracovní dny 7 – 20 hodin

Napište nám

Můžete nás kontaktovat na následující e-mailové adrese:

info@eon.cz

Ozveme se vám nejpozději do 5 pracovních dní.

Co je HDO

Ke každému dvoutarifnímu elektroměru se do elektroměrového rozvaděče umisťuje samostatný sazbový spínač, nejčastěji hromadné dálkové ovládání (HDO) nebo rádiové hromadné dálkové ovládání (RHDO). Díky tomuto zařízení dochází k zapínání a vypínání určitých spotřebičů (např. bojler, přímotop, elektrický kotel, tepelné čerpadlo) a zároveň přepíná odběr elektřiny mezi vysokým a nízkým tarifem (pro nízký tarif se někdy používá lidový výraz „noční proud“).

Provozovateli distribuční soustavy umožňuje HDO řídit rovnoměrné a optimální zatížení sítě, aby mohl uspokojit co největší počet odběratelů za normálního provozu. Například kdyby všichni zákazníci začali topit ve stejný okamžik, následovalo by přetížení sítě, možná i výpadek proudu. Je tedy nutné regulovat, kdy která domácnost může topit či ohřívat teplou vodu v nízkém tarifu.

Provozovatel distribuční soustavy přiděluje jednotlivým odběrným místům povely HDO s dobou spínání tak, aby zajistil plošně i časově vhodné rozložení spotřeby v distribuční síti. V případě potřeby zachování plynulosti zatížení distribuční sítě je provozovatel distribuční soustavy oprávněn přidělený povel HDO změnit.

 

Věnujte nám ještě chvilku svého času.
Zpětná vazba je pro nás důležitá.
Dejte nám vědět, co můžeme zlepšit.

Mrzí nás, že vám naše rada nepomohla.

Ještě nám prosím zkuste říct, co vám chybělo - stačí kliknout na připravená tlačítka.

Chcete uvést, na čem konkrétně bychom měli zapracovat?

*
*
*