K ukládání nastavení a správnému fungování využíváme soubory cookies. Používáním webu s jejich používáním souhlasíte. Více o cookies



Zákaznická péče

Nenašli jste odpověď?

Zavolejte nám

Pro více informací nám můžete zavolat na následující telefonní číslo:

800 77 33 22 (Pracovní dny 7 – 20 hodin)

Naši pracovníci s vámi domluví všechny podrobnosti.

Provozní doba E.ON Zákaznické linky:

Pracovní dny 7 – 20 hodin

Napište nám

Můžete nás kontaktovat na následující e-mailové adrese:

info@eon.cz

Ozveme se vám nejpozději do 5 pracovních dní.

Skutečné příběhy našich zákazníků

Příběhy našich zákazníků, kteří uvěřili neserióznímu prodejci energie:

1.

Lubomír Novák, důchodce, Brno

"Lidé by si měli dávat pozor na různé obchodníky se zaručenými výhodami a slevami a ponechat si čas na promyšlení"

Podomní obchodníci s elektřinou dokážou zaútočit i ve slabší chvilce.

O tom, jak dokážou jednat někteří obchodníci s elektřinou, ví dobře důchodce z Brna Lubomír Novák. Setkal se s nimi dvakrát a jednou podepsal smlouvy, jejichž nevýhodnost si uvědomil hned potom, co obchodníci opustili jeho domov.

"Měl jsem v tu dobu spoustu osobních problémů, a tak jsem nad tím moc nepřemýšlel. Nabízeli mi slevu a já jsem si v duchu řekl, že je zcela jedno, kdo mi elektrickou energii dodá, hlavně, když budu svítit a předložené smlouvy jsem podepsal," svěřil se Lubomír Novák. Zároveň však upozornil, že obchodník se prezentoval suverénně a jeho projev nepřipouštěl pochybnosti. Bylo vidět, že se vyzná.

Teprve potom, co odešel, si Lubomír Novák uvědomil mezery v jeho výpovědích a projevu. "Proč říkal, že podle odběru patřím, řekl bych, mezi vyvolené pro slevu? Proč požadoval zapůjčení dosavadních faktur pro oxeroxování, když byl údajně o naší spotřebě informován? Proč, když jsem se ptal, od jaké výše spotřeby sleva platí, mi odpověděl, že musí vidět nejdříve faktury?"

Těch otazníků bylo po odchodu obchodníka příliš a panu Novákovi to začalo být podezřelé. "Dále se mi nelíbilo, že se zajímal o můj výdělek, i když jsem důchodce," vypočítával podezřelé momenty jednání pan Novák. Zmínil, že podle něho spolehlivá firma v jakémkoliv oboru, by si měla zjistit své možnosti a možnosti konkurenční firmy a "lovit" své nové klienty na podložených faktech nabízených výhod. "V tomhle případě bylo zřejmé, že obchodník získává informace až ode mne," upozornil pan Novák.

Panu Novákovi se naštěstí podařilo smlouvy s novým dodavatelem zrušit a zůstat u svého dosavadního dodavatele (E.ON). "V současné době si u E.ONu nemohu na nic naříkat, snad na ceny, jako občas každý, ale to přináší trh," podotkl pan Novák. Ze svého příběhu si vzal však jednoduchou radu pro ostatní: "Lidé by si měli dávat pozor na různé obchodníky se zaručenými výhodami a slevami a ponechat si čas na promyšlení." I když slabou chvilku může mít každý, je vždy lepší nevěřit jednoduchým slevám, které někteří obchodníci nabízejí, a před podpisem čehokoli si zjistit více informací, případně se s někým poradit. Zkušenost Lubomíra Nováka to jasně potvrzuje.

2.

Bohumír Zabilka, důchodce, Počátky

"Kdybych to byl tušil, vůbec bych se s těmi lidmi nedal do řeči a rovnou je vyhnal z paneláku, kde neměli co dělat."

Podvodníci tvrdili, že zajišťují firmě E.ON technické zázemí

Handrkováním a složitým vyřizováním o dodávky elektřiny skončilo setkání se dvěma podvodníky pro důchodce Bohumíra Zabilku z Počátek. Potkal se s nimi u jeho vlastního elektroměru, kde si opisovali čísla, přičemž tvrdili, že jich firma spolupracuje se společností E.ON a zajišťuje jí technické zázemí. Všechno však byla lež a pan Zabilka přešel podvodem k jinému dodavateli elektřiny.

Po několika dnech totiž přišla panu Zabilkovi domů zpráva, že podepsal smlouvu s novým dodavatelem elektrické energie. "Nevěřil jsem vlastním očím a bral jsem to jako drzost. Mladíkům jsem podepsal pouze nějaký papír, že budou pro energetickou společnost E.ON zajišťovat technické zázemí a nenechali mi ani kopii. Rozhodně se nejednalo o smlouvu na nového dodavatele," popisuje své trpké zkušenosti pan Zabilka.

Zdůraznil, že i přesto mu společnost, která s ním podvodně uzavřela smlouvu, začala energii účtovat. "Když jsem jim volal, řekli mi, že smlouvu mohu zrušit až po třech měsících. Pro zrušení jsem se také okamžitě rozhodl, přeci nebudu brát elektřinu od podvodníků," zdůraznil pan Zabilka. Podle jeho zkušenosti prý dokonce mladíci v některých případech na smlouvách falšovali podpisy. "Možná to byl i můj případ, protože to, co jsem jim podepsal, rozhodně nemohli považovat za smlouvu o novém dodavateli. Každopádně i lidé z mého okolí se nezaviněně ocitli v podobné pasti," konstatoval pan Zabilka.

Podle něho by nikdo neměl lidem, kteří se vydávají do domů s jakýmkoliv návrhem na jakékoliv služby, věřit. "Kdybych to byl tušil, vůbec bych se s těmi lidmi nedal do řeči a rovnou je vyhnal z paneláku, kde neměli co dělat," dodal pan Zabilka.

3.

Marie Cejnková, Jihlava

"Myslela jsem si, že mně se to stát nemůže. Seběhlo se to velmi rychle. U našeho bytu zazvonil dobře oblečený mladík..."

Podvodník si vymyslel, že je z E.ONu

Že ji navštívil podvodník, si uvědomila paní Marie Cejnková z Jihlavy hned poté, co podepsala smlouvy. Mladý muž za jejími dveřmi se vydával za zaměstnance energetické společnosti E.ON, stávajícího dodavatele elektřiny, a přitom jí podstrčil smlouvu na jiného dodavatele.

"Seběhlo se to velmi rychle. U našeho bytu zazvonil dobře oblečený mladík a tvrdil, že je z E.ONu. Třikrát jsem se ho na to ptala a vždy mi to potvrdil. Právě proto jsem mu ukázala nedoplatky za elektřinu," popisuje jednání s podvodníkem. Dále zmínila, že mladík si počínal suverénně v komunikaci a při prohlížení nedoplatků stále odváděl řeč někam jinam. "Dokázal se bavit o hokeji a podobně. Přitom stále připravoval nějaké papíry. O společnosti vůbec nemluvil a k odběru elektrické energie se vyjadřoval jen občas mezi řadou ostatních vět. Byl opravdu hodně výmluvný. Po několika minutách mi dal podepsat podklad, o kterém jsem si myslela, že má něco společného s dodávkami energie od E.ONu a pak odešel," vzpomíná.

Podvodník okamžitě zmizel. "Neviděla jsem ho ani z okna v našem paneláku odcházet, jak byl rychlý," popsala paní Cejnková. Hned potom obrátila desky, na kterých byla kopie podepsaných papírů a zjistila, že je tam zcela jiná firma, než společnost E.ON. "Ihned jsem volala do firmy E.ON, kde mi potvrdili, že se muselo jednat o podvodníka, který zastupoval jinou společnost. Naštěstí se mi podařilo velmi rychle celou smlouvu, kterou jsem podivnému mladému muži podepsala, okamžitě zrušit," konstatovala žena, která varuje všechny ostatní odběratele energie, kteří se mohou také s podobnými podvodníky setkat.

"Myslela jsem si, že mně se to stát nemůže. Jsem velmi opatrná a rozhodně jsem ho nepustila ani do bytu, jednání proběhlo na chodbě. Podobní podvodníci však své řemeslo umějí, hrají o čas a je jim naprosto jedno, že před podpisem smlouvy lžou. Proto bych všem radila, aby byli opatrní a jakoukoliv smlouvu nepodepisovali na místě, ale dali si na čas a poradili se předtím s odborníky nebo známými," dodala paní Cejnková.

4.

Renata Čečková, České Budějovice

"Podobných podvodníků přibývá a každý by si měl dávat pozor na to, s kým jedná a co mu podepisuje."

Podvodníkovi s elektřinou jeho léčka tentokrát naštěstí nevyšla.

Vyzrát na podomního podvodníka s energiemi se podařilo Renatě Čečkové z Českých Budějovic. Jednoho dne se totiž objevil u dveří bytu jejích rodičů s nabídkou levnější elektřiny. Přitom se vydával za zástupce společnosti E.ON a požadoval po nich faktury za elektřinu. Manželský pár je však nemohl dohledat a navíc se jim to všechno nějak nezdálo, proto kontaktovali svoji dceru.

"Dobře oblečený muž chtěl po rodičích faktury a rozčiloval se nad tím, že je nemohou dohledat. Když mu maminka řekla, že by je měli mít ve firmě, nereagoval a tak mi rodiče zavolali," popisuje začátek jednání s podvodníkem paní Čečková.

Poznamenala, že měla ohledně jednání muže určité neblahé podezření. "Přišlo mi to nějaké divné a byla jsem proto ráda, že ho matka poslala za švagrem, který u E.ONu pracuje. Tam se však muž nevydal," podotkla paní Čečková.

Potom ho kontaktovala po telefonu. "To už jsem se informovala i přímo ve společnosti E.ON, kde mi potvrdili, že nikdo takový u nich nepracuje. Když jsem se na to muže zeptala, řekl mi, že je z jiné dodavatelské společnosti. Dále lhal a prohlašoval, že se nikdy za zaměstnance společnosti E.ON, která nám energii dodává, nevydával.

Každopádně jsem velmi ráda, že mu nikdo od nás z rodiny žádnou smlouvu ani nic jiného nepodepsal," konstatovala paní Čečková. Zmínila, že obchodník má na ni telefonní číslo, ale potom, když zjistil, že má příbuzného ve společnosti E.ON, se už neozval. "Je pravda, že podobných podvodníků přibývá a každý by si měl dávat pozor na to, s kým jedná a co mu podepisuje," dodala paní Čečková.

5.

Jana Kejdová, Nové Veselí

„Řekli jsme, že nebudeme nic podepisovat, dokud si správnost informací neověříme.“

Prodejce tvrdil, že existuje více společností E.ON.

Se svými zkušenostmi s podvodným jednáním prodejce elektřiny, který se představil jako distributor společnosti E.ON, nás seznámila paní Jana Kejdová z Nového Veselí. Ve svém e-mailu píše: „Máme dojem, že nás navštívil podvodník. Chtěl vidět smlouvu, kterou s vámi máme uzavřenou. Když zjistil, že máme smlouvu se společností E.ON z Českých Budějovic, nabízel nám přechod pod E.ON Brno,“ vysvětluje lživé argumenty, které prodejce použil k přesvědčení jí a jejího manžela.

Podle paní Kejdové prodejce také argumentoval, že pod moravským dodavatelem z Brna, u kterého prý měla smlouvu dříve, bude mít od 1. 1. 2015 elektřinu o 10 % levnější. Potom si začal ze smlouvy opisovat důležité údaje a dokonce ukázal plnou moc.

Přes suverénní vystupování prodejce zaujala paní Kejdová s manželem k situaci správný postoj. „Řekli jsme, že nebudeme nic podepisovat, dokud si správnost informací neověříme. Prodejce měl na deskách s dokumenty název Lama a pokud je nám známo, ta součástí E.ON není,“ říká.

Jak ukazuje její příklad, prodejci umí být při přesvědčování zákazníků velmi vynalézaví. Platí to také v tomto případě. „Nakreslil nám i nějakou mapku a tvrdil, že tato firma k E.ON patří. Dokonce nám dal ceník, na kterém byla také označena společnost E.ON. Nám se to ale nějak nezdálo,“ vysvětluje.

Paní Kejdová smlouvu s podezřelým prodejcem neuzavřela a rozhodla se ověřit veškeré informace přímo ve společnosti E.ON. „Pokud byste měli zájem, klidně vám všechno oskenujeme a pošleme,“ uzavírá svůj e-mail. Její krok byl správný, vyhnula se tím podpisu smlouvy s neznámým prodejcem, který nemá se společností E.ON nic společného. Pokud se ocitnete v podobné situaci také vy, pište nám nebo volejte bezplatnou zákaznickou linku společnosti E.ON.

6.

Lydie Straková, důchodce, Pouzdřany

„Asi jsme se prodejkyně moc ptali.“

 Elektřina se počítá „podle německého vzoru“.

Se zajímavými argumenty a „fígly“ některých prodejců elektřiny nás seznámila paní Lydie Straková z Pouzdřan. „Dnes nás navštívila vaše zaměstnankyně (prokázala se plastovou kartičkou, ale její jméno jsme si nezapamatovali) s tím, že u E.ON svítíme červeným světlem, protože máme špatnou fakturaci elektřiny. Počítá se nám prý podle německého vzoru – ne na kilowaty, ale kubíky a i na SIPU máme špatné číslo. Prý jste spojeni s RWE a proto ty kubíky za elektřinu,“ poukazuje paní Straková na informace poskytnuté fiktivní zaměstnankyní společnosti E.ON. Ty jsou mimochodem samozřejmě nepravdivé.  

V Pouzdřanech je podomní prodej zakázán vyhláškou, proto manžele Strakovi návštěva obchodnice překvapila. Na toto upozornění však prodejkyně odvětila, že „nechodí po domech, ale přišla přímo k manželům Strakovým.“ K jejímu vysvětlení paní Straková dodává: „Jo, fígle jsou různé. My jsme jenom přemýšleli, zda jde o změnu dodavatele, nebo nás chce někdo vykrást.“

Přes tuto počáteční nedůvěru pustili manželé prodejkyni do domu. V době, kdy paní Straková hledala fakturu za elektřinu a byla za zavřenými dveřmi v jiné místnosti, předložila obchodnice panu Strakovi novou smlouvu o několika stránkách. Následně se jej pokoušela přesvědčit, aby ji podepsal. Pan Straka to však odmítl.

„Po mém návratu se paní rychle rozloučila a na mé dotazy jen odpověděla, že nám smlouvy na odběrná místa, která u E.ONu máme, dojdou písemně. A když jsem se ptala, kde v Brně E.ON sídlí, odpověděla, že to bude všechno v těch papírech,“ konstatovala paní Straková.

Rozhodnutí nepodepsat s podomním prodejcem smlouvu bylo ze strany manželů Strakových naprosto správné. Paní Straková k tomu již v úsměvném duchu dodává: „Asi jsme byli na paní obchodnici příliš mladí důchodci a moc se ptali.“

Chceme vás ochránit před případným zklamáním, které zažili někteří naši zákazníci, když uvěřili neserióznímu prodejci energie.
Pokud si budete chtít cokoli ověřit nebo se o něčem poradit, neváhejte a kontaktujte E.ON Zákaznickou linku 800 77 33 22 nebo nám napište na info@eon.cz.

Věnujte nám ještě chvilku svého času.
Zpětná vazba je pro nás důležitá.
Dejte nám vědět, co můžeme zlepšit.

Mrzí nás, že vám naše rada nepomohla.

Ještě nám prosím zkuste říct, co vám chybělo - stačí kliknout na připravená tlačítka.

Chcete uvést, na čem konkrétně bychom měli zapracovat?

*
*
*