E.ON Rádce

S úsporami energií, chytrou domácností nebo ekologickou dopravou rádi poradíme všem

Mají elektromobily nějaké nevýhody?

Automobil Moderní technologie
  • Pořizovací cena elektromobilu je vyšší než u klasického automobilu.
  • Z běžné zásuvky se nabíjí několik hodin a počet rychlodobíjecích stanic v České republice je stále nízký.
  • Elektromobil má stále omezený dojezd, přestože ten s vývojem nových aut a baterií roste.
  • Problematické je také topení, protože příliš vybíjí baterii. Řešením je předehřívání vozů.

Vozidla na elektřinu vynikají hlavně tichým a ekologickým provozem a nízkými provozními náklady. Přestože jde o nadějnou a v praxi už velmi dobře fungující technologii osobní dopravy, elektrická auta mají oproti běžným vozům se spalovacími motory i své drobné nevýhody.

Dobíjení – delší cestu elektromobilem je nutné dobře plánovat

Ačkoli počet dobíjecích stanic v ČR stále roste, jejich síť není tak hustá, jako v případě čerpacích stanic na běžná paliva. Elektromobil tak v praxi slouží nejlépe v případě, že jezdíte často a spíše kratší trasy. Pokud s elektrickým autem chcete jet někam dál, je nutné cestu plánovat s ohledem na přítomnost nabíjecí stanice na trase.

Chcete si doma nebo ve firmě, či v obci instalovat dobíjecí stanici pro elektromobily? Neváhejte a obraťte se na násse vším vám pomůžeme. Naši novou službu E.ON Drive využijte i v případě, že chcete dobíjet svůj elektromobil. Registrovaní zákazníci získají výhodné ceny za 1 kWh nabití. 

Cena elektromobilů je zatím stále dost vysoká

Hlavní nevýhodou elektromobilů zatím zůstává jejich vyšší cena. Za malé elektrické auto zaplatíte stejnou částku jako za benzinový vůz vyšší třídy. Právě vysoká cena je nejspíš příčinou poměrně malého množství elektromobilů na českých silnicích. Cena aut na elektřinu by však měla časem klesnout. Na trhu se totiž dříve nebo později objeví i další elektrická auta velkých automobilek.

Vytápění interiéru vozu snižuje dojezd

Málokdo ví, že v elektrických autech bývá drobný problém s vytápěním. Zatímco spalovací motor produkuje dostatek tepla, které je možné pro vytápění vozu využít, pro elektromobil to neplatí. V elektromobilu topíte elektřinou z baterií a puštěné topení v elektrickém autě tedy snižuje dojezd. Výrobci většinou doporučují topení v elektromobilu využívat uvážlivě a interiér vozu předehřívat v době, kdy je auto odstavené a jeho baterie se nabíjí.

Ticho může být nebezpečné

Elektromobily během jízdy prakticky nejsou slyšet. Tahle zdánlivá výhoda ovšem v praxi znamená, že jsou tím pádem velmi nebezpečné svému okolí, protože na sebe neupozorní hlukem jako ostatní auta. Výrobci proto do elektromobilů často instalují zařízení (reproduktor), které během jízdy produkuje zvuk podobný bzučení. Časem bude zvukové zařízení u elektromobilu podmínkou.

Zeptejte se nás

Vaše dotazy nás zajímají a naši specialisté Vám rádi zdarma a nezávazně poradí.

Informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně způsobu podání námitky, jsou uvedeny v sekci Ochrana osobních údajů.