Přijďte na E.ON Ekofestival do Brna

Třetí ročník E.ON Ekofestivalu se blíží
Čeká vás pestrý program, kterým vás provede Míša Maurerová. Těšit se můžete na workshopy, přednášky, skvělé jídlo a vystoupení Terezy Maškové nebo skupiny Vesny. Na večer připravujeme velké hudební překvapení!
6. září 2025, Areál Nové Zbrojovky, Lazaretní 925/9, Brno-Židenice

Nejudržitelnější prázdninový festival v Brně
O každém kroku během příprav Ekofestivalu jsme se radili s CIRA Advisory, aby celá akce byla udržitelná ve všech směrech.

Stali jsme se Čistým festivalem
Děkujeme, že jste nám pomohli a na festivalu poctivě třídili odpad. Díky tomu jsme získali certifikát Čistý festival od společnosti EKO-KOM a.s.
Partneři
Děkujeme všem partnerům, kteří se s námi na festivalu podílejí. Pomáhají nám tak šířit povědomí o ekologii a udržitelném způsobu života.
Články
Co mají společného cirkulární oblečení, kolo na výrobu smoothie a Tatabojs? Jednu zářijovou sobotu

Jak to vypadá, když se na jednom místě, v jeden čas vyskytuje pozoruhodně vysoká koncentrace inspirativních osobností a projektů, které mění náš svět k lepšímu? To jsme zažili na vlastní kůži v sobotu 9. září v Kasárnách Karlín. Tento den totiž patřil nejudržitelnějšímu festivalu v Praze, kde se zároveň vyhlašoval vítěz ekosoutěže E.ON Energy Globe. A žilo to! Počasí vyšlo jako na objednávku, a tak není divu, že si zábavný den přišlo užít přes 5 000 návštěvníků, malých i velkých. Pojďte tento den prožít s námi znovu pomocí našeho fotoreportu.
Jak na udržitelnou módu: buďte zdrženliví v nákupech nebo oblečení recyklujte

Levný textil je spotřební zboží. Jeden kousek ‚‚rychlé módy‘‘ (fast fashion) si oblékneme v průměru pětkrát, než se ho zbavíme; k tomu mnohdy ekologicky nešetrným způsobem. Proč je to problém a jak ‚‚udržet‘‘ své módní nákupy na uzdě?
Nechali jsme si spočítat uhlíkovou stopu, abychom nedělali věci naslepo, říká manažer udržitelnosti Vladimír Víšek
$480-252-1x$.jpg?guid=121fb017-bc42-4ce0-926d-585882819088&last-modified=638296939152332015)
Chceme mít vše postavené na číslech, abychom nedělali pocitová rozhodnutí, protože tam je potom úzká linka ke greenwashingu,“ uvádí Víšek. Proto začali průzkumem mezi zaměstnanci, změřili uhlíkovou stopu, oslovili všechny větší dodavatele, jak si stojí v udržitelnosti oni.