Proč se vám mění výše zálohy
Říkáte si, proč se vám zvýšila záloha, když jste měli v pravidelném ročním vyúčtování přeplatek? Přečtete si prosím, jaké to má důvody.
Co všechno bereme v úvahu při výpočtu záloh
- Základem je vaše spotřeba v odběrném místě, kterého se vyúčtování týká.
- Dál zohledňujeme, jestli je vyúčtování za celý rok, nebo jen za jeho část. V případě, že fakturujeme jen za část roku, údaje o spotřebě, které nám chybí, si doplníme od Operátora trhu s elektřinou (OTE).
- Do výpočtu samozřejmě vstupují také ceny z vašeho současného obchodního ceníku, případně z toho, na který v průběhu zúčtovacího období přecházíte. To nastává v případě, že vám v průběhu roku skončí platnost současného ceníku.
- Součástí vaší celkové ceny jsou poplatky za distribuci elektřiny, které stanovuje distributor podle cenového rozhodnutí Energetického regulačního úřadu (ERÚ), zpravidla k 1.1. daného roku.
- Pokud jde o nové odběrné místo, zálohy nastavujeme podle odhadu spotřeby. Ten vychází hlavně z toho, jaké spotřebiče se v něm budou využívat.
Snažíme se, abyste zbytečně nedopláceli
Nedoplatek na faktuře nikoho nepotěší. Proto zálohy nastavujeme tak, aby pokryly vaši spotřebu za celé zúčtovací období, které je u většiny zákazníků jeden rok. Myslíme přitom i na možné cenové výkyvy nebo na to, že vám může skončit platnost současného ceníku.
Z čeho se skládá záloha na elektřinu a plyn
Pomohly vám informace na této stránce?
Děkujeme za váš názor, který využijeme k dalšímu vylepšování našich webových stránek.
Děkujeme za váš názor. Rádi informace vylepšíme, pokud nám poradíte jak. Nepište nám sem ale prosím konkrétní požadavky, ty vyřešíte jedině přes info@eon.cz