Ať už potřebujete energie přepsat z jakéhokoliv důvodu, tady vám poradíme, jak na to.

Stěhujete se a potřebujete pomoct s energiemi?

Poradíme vám, jak je vyřešit
rychle a jednoduše

Tady najdete návody a odpovědi na svoje otázky.

Co vás u přepisu čeká?

Pokud chcete přepsat energie na někoho jiného kvůli stěhování, úmrtí nebo koupi nemovitosti, jedná se o přepis odběrného místa. Takový přepis je potřeba provést tehdy, když se v jednom odběrném místě střídají dva různí zákazníci. Pokud stávající zákazník odebírá energie od nás, je to jednodušší a celý přepis vyřídíme do 2 týdnů.

Původní zákazník požádá online o přepis odběrného místa.

Novému zákazníkovi pošleme e-mail s odkazem na uzavření smlouvy.

Jakmile ji nový zákazník podepíše, ukončíme smlouvu stávajícímu zákazníkovi.

Do 2 týdnů pošleme stávajícímu zákazníkovi ukončovací fakturu.

Když nám na sebe necháte kontakt, zavoláme vám společně projdeme, co budete k přepisu potřebovat.

Novému zákazníkovi pošleme návrh smlouvy k podpisu.

Jakmile nám ji nový zákazník vrátí, dohodneme se na ukončení smlouvy s původním dodavatelem.

S původním dodavatelem vyřídíme přechod daného odběrného místa k nám.

Novému zákazníkovi pošleme uvítací dopis s předpisem záloh.

Původní zákazník dostane od svého dodavatele ukončovací fakturu.

Co vás často zajímá

Přepis odběrného místa je třeba provést tehdy, když se na jednom odběrném místě střídají dva různí zákazníci. Většinou to bývá v případě stěhování, úmrtí nebo koupi nemovitosti.

Pokud chcete přepsat odběrné místo, na které už energie dodáváme my, uděláte to jednoduše online a celý přepis vám zabere jen pár dní.
V případě, že dané odběrné místo není u E.ONu, musíme zároveň s přepisem vyřídit i změnu dodavatele. To už trvá o něco déle, a navíc musíte pro vyřízení přepisu použít klasickou žádost. Online to v tomto případě nejde.

Když dochází jen ke změně příjmení, nejedná se o přepis, ale o změnu smluvního údaje. Tu můžete udělat jednoduše online.

Všechny informace, které budete k vyplnění formuláře na přepis potřebovat, najdete ve své faktuře nebo ve smlouvě se současným dodavatelem. K tomu po vás budeme chtít číslo a stav elektroměru nebo plynoměru. Je možné, že k vaší žádosti budeme potřebovat ještě nějaké přílohy, třeba plnou moc. Záleží totiž na distribučním území, na kterém se vaše odběrné místo nachází. Každý distributor má trochu jiné podmínky.
Díky stavu elektroměru nebo plynoměru zjistíme, jak při přepisu rozdělit spotřebu mezi původního a nového zákazníka. Když stav nezadáte, budeme vás kvůli tomu muset kontaktovat a celý přepis se může zdržet. Pokud se nám stav měřidla nepodaří získat, distributor ho odhadne sám. Může se pak ale stát, že odhad nebude odpovídat skutečnosti a vyúčtování nebude úplně přesné.
Možností je hned několik. Stav elektroměru můžete uvést přímo v Žádosti o přepis elektřiny, stav plynoměru pak v Žádosti o přepis plynu. Pokud ho nenapíšete tam, sami se ozveme novému zákazníkovi, aby nám tento údaj dodal. V případě, že stav nebudeme znát, odhadne ho distributor podle historie spotřeby.
O přijetí a nepřijetí nahlášeného stavu rozhoduje distributor a důvodů může být několik. Tím nejčastějším je to, že nahlášený stav výrazně neodpovídá předpokládanému stavu na odběrném místě k okamžiku přepisu. Například je nižší než poslední fakturovaný stav, daleko vyšší, než by odpovídalo historii, a podobně. Pokud nebudete se stavem ve svém vyúčtování spokojeni, můžete ho reklamovat.
Samotný přepis je hotový v okamžiku, kdy od nového zákazníka dostaneme zpátky podepsanou smlouvu. Do té doby jste odběratelem vy. O dokončení přepisu dáme vědět jak vám, tak novému zákazníkovi. Až potom můžete přestat platit zálohy. Když pošlete nějakou platbu navíc, samozřejmě vám ji vrátíme.
Původního zákazníka upozorníme, že pokud nebude s přepisem souhlasit a na odběrném místě bude dál odebírána energie, je podle smlouvy o dodávce stále naším zákazníkem on. Budeme po něm chtít platby, případně u něj budeme vymáhat možné pohledávky.
V případě přepisu jde o společnou vůli a dohodu původního a nového zákazníka. Nejdřív proto na daném odběrném místě musíme uzavřít smlouvu s novým zákazníkem. Teprve potom můžeme řešit další kroky.
Podpis nového zákazníka potřebujeme k tomu, abychom za něj mohli uzavřít smlouvu o připojení s distributorem. Díky podpisu plné moci může nechat celý tento proces na nás.

Připravili jsme pro vás vzorové náhledy vyplněných žádostí na přepis elektřiny a plynu. Podívejte se, jak na to:

Díky plné moci nemusí zákazníci řešit své požadavky zvlášť s jednotlivými distributory, všechno za ně zařídíme my. Jde hlavně o komunikaci ohledně smlouvy o připojení, kterou je potřeba ukončit pro stávajícího zákazníka a vytvořit pro nového zákazníka.

V případě, kdy dochází u přepisu i ke změně dodavatele, můžeme se stávajícím dodavatelem jednat my a tím zákazníkovi ušetříme práci i starosti.

Zavolejte nám na zákaznickou linku 800 77 33 22 nebo se za námi stavte osobně na pobočce. Poradíme vám, co s tím.
Víme, že by se tato možnost našim zákazníkům mohla hodit, a tak pracujeme na tom, aby to do budoucna bylo možné.
Může se stát, že vaše odběrná místa vedeme v systému pod různými zákaznickými čísly. Pokud se tedy přihlásíte pod jedním zákaznickým číslem, nemusíte vidět všechna svá odběrná místa najednou. Ověřte si prosím, jaké zákaznické číslo odpovídá kódu EAN nebo EIC a s těmito údaji se znovu přihlaste.
Žádost původního zákazníka na přepis smlouvy platí 14 dnů. Doporučujeme domluvit se s novým zákazníkem, aby termín nezmeškal.
Žádost o přepis může stornovat původní zákazník, pokud se rozhodne, že smlouvu nakonec přepisovat nechce, nebo i nový zákazník, pokud třeba nesouhlasí s uvedenými stavy měřidla. Nejlepší bude, když se předem společně dohodnete na podmínkách přepisu. Po stornu žádosti můžete celý proces začít znovu od začátku.
Přeplatek vám pošleme způsobem, který máte uvedený ve smlouvě. Nastavení si můžete zkontrolovat nebo změnit v našem zákaznickém portále Energie24. Většina našich zákazníků upřednostňuje inkaso nebo platby přímo na účet, protože je to pro ně nejjednodušší a nemusí na placení myslet.

Zvládnete to
online

Portál Energie24

Už nemusíte chodit na pobočku nebo volat. Stačí se přihlásit a vše si vyřešíte online.

Víc o portálu Energie24

Mobilní aplikace E.ON

Své energie nosíte v kapse.  Máte je tak pod kontrolou odkudkoliv.

Víc o mobilní aplikaci
Přepis odběrného místa vyřídíme za vás