Výpadky elektřiny

Proud čas od času přestane jít snad v úplně každé domácnosti. Rádi bychom vám dali stručný návod, co všechno můžete vyzkoušet, abyste zjistili příčinu výpadku. Dozvíte se taky to, na koho se obrátit, pokud si s výpadkem sami zkrátka neporadíte.

Jak postupovat při výpadku elektřiny

Zhasla vám doma světla a přestaly fungovat spotřebiče? Může to být ze tří důvodů:

  • Spadly vám pojistky.
  • Probíhá plánovaná odstávka.
  • Nastal neplánovaný výpadek elektřiny.

  • Ze všeho nejdřív prosím zkontrolujte hlavní jistič. Klidně mohl přestat fungovat kvůli zkratu ve spotřebiči nebo při moc velkém příkonu spotřebičů. Všechny jističe „shoďte” do spodní polohy, potom zase všechny přepněte směrem nahoru.

    Pořád nic? Zkuste zjistit, jestli neprobíhá plánovaná odstávka elektřiny, nebo distributor nehlásí nečekaný výpadek. Tyto informace vždycky najdete na webu svého distributora. Ten má zároveň povinnost dodávku elektřiny obnovit.

Zjistěte, kdo je vaším distributorem

Vyberte prosím kraj a okres, kde je vaše odběrné místo:

Většinou je to kvůli kalamitám. Například když v létě při bouřce spadne strom na dráty vysokého a nízkého napětí a poškodí je. Nebo když v zimě dráty vysokého napětí namrznou a přetrhnou se. Pokud k tomu dojde, distributor se vždycky snaží poruchu co nejdřív opravit a obnovit dodávku elektřiny.



Snažíme se pro vás naše návody neustále vylepšovat a vaše odpověď nám v tom hodně pomůže. Děkujeme za ni.

Pomohla vám tato odpověď?

Pole nesmí být prázdné

Vše vyřešíte
online

Portál Energie24

Už nemusíte chodit na pobočku nebo volat. Stačí se přihlásit a vše si vyřešíte online.

Víc portálu Energie24

Mobilní aplikace E.ON

Své energie nosíte v kapse. Máte je tak pod kontrolou odkudkoliv.

Víc o mobilní aplikaci
Zajímá vás, kde najdete informace o výpadcích elektřiny?