Informace o přístupnosti

Na přístupnosti našich digitálních služeb nám záleží – chceme, aby byly srozumitelné a použitelné pro všechny.

Tyto informace o přístupnosti zpracovala naše společnost E.ON Energie, a.s., IČ: 26078201, sídlem F. A. Gerstnera 2151/6, České Budějovice 7, 370 01 České Budějovice (dále jen „my“) v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb a zákonem č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb, v účinném znění.

Chceme, aby naše služby a další digitální produkty naší společnosti byly přístupné širokému okruhu zákazníků, včetně zákazníků se zdravotním postižením a jiným funkčním omezením. Z tohoto důvodu naše služby a další digitální produkty neustále aktualizujeme tak, aby byly v souladu s požadavky na přístupnost podle aktuálně účinných právních předpisů, norem, technických specifikací a nejnovějších požadavků dobré praxe.  

Tyto informace o přístupnosti obecně popisují fungování našich služeb, popisují, jakým způsobem plníme požadavky na přístupnost, a obsahují kontakty, na které se můžete v případě nejasností ohledně přístupnosti našich služeb obrátit.  

A. Všeobecný popis služeb

Jsme poskytovatelem služeb elektronického obchodování ve smyslu zákona. To znamená, že s vámi naše společnost může prostřednictvím našich webových stránek nebo mobilních aplikací uzavřít smlouvu na dálku bez vaší fyzické přítomnosti. 
Tyto informace o přístupnosti se vztahují na následující webové stránky a mobilní aplikace a na služby elektronického obchodování, které prostřednictvím nich poskytujeme: 


a) eon.cz 
Webové stránky eon.cz jsou veřejně přístupné a slouží širokému spektru zákazníků – domácnostem, živnostníkům, malým i velkým firmám a také výrobcům elektřiny. Naším cílem je, aby každý z těchto uživatelů mohl snadno najít potřebné informace a služby. 

Hlavní funkcí webu je pomoci novým zákazníkům s výběrem produktů a služeb v oblasti elektřiny, plynu či moderních technologií (např. fotovoltaiky nebo tepelných čerpadel). Stávajícím zákazníkům pak slouží k získání přehledných informací, řešení požadavků v souvislosti s přesmluvněním anebo s informacemi o samoobsluze. Web má také edukační roli – vysvětluje energetická témata srozumitelnou formou a přináší užitečné rady pro efektivní využívání energií.

Zákazníci mohou přes web nejen poslat poptávku, ale v mnoha případech také sjednat produkt nebo službu plně online.

Součástí webových stránek je tak i aplikace pro online elektronický podpis smlouvy s námi, která je umístěná na doméně mojesmlouva.eon.cz. Tato aplikace podporuje hlavní procesy, ve kterých smlouvy sjednáváme v souladu s příslušnou legislativou (smlouvy tedy např. musí mít písemnou formu). Jedná se o procesy Změny dodavatele, Změny dodavatele s přepisem zákazníka, Smlouvy na nový tarif (přesmluvnění), Přepis odběrného místa mezi našimi zákazníky aj. Nutnou podmínkou pro sjednání smlouvy je použití e-mailu a mobilního telefonu, které jsou použity pro ověření kontaktů klienta a distribuci originálu elektronické smlouvy. Jednotlivé smlouvy jsou uzavírány zákazníkem buď samostatně, nebo tzv. asistovanou formou, kdy samotnou smlouvu připravuje některý z našich prodejních kanálů (pracovníci Zákaznického telefonního centra Active Call, Poradenského nebo kontaktního místa a další). V případě, že je pro Vás samoobslužný způsob obtížný, obraťte se na níže uvedené kontakty, naši konzultanti nebo prodejci Vám se sjednáním asistovanou formou pomohou. Pokud nevlastníte e-mail a/nebo mobilní telefon, je možné smlouvu uzavřít i v listinné podobě korespondenční formou, nebo osobně na pobočce nebo kontaktním místě E.ONu.

Součástí aplikace jsou interaktivní nápovědy a srozumitelné popisy, které zákazníky všemi procesy provedou. Smlouvy samotné jsou distribuovány v PDF formátu. 


b) eon-drive.cz 
Web eon-drive.cz je určen pro všechny, kdo využívají nebo plánují využívat elektromobilitu. Slouží jak jednotlivcům, tak firmám, které hledají spolehlivé řešení pro dobíjení elektromobilů. 

Hlavním cílem webu je oslovit nové zákazníky a poskytnout jim přehledné informace o našich produktech a službách v oblasti elektromobility. Návštěvníci zde mohou: zjistit, kde se nacházejí dobíjecí stanice E.ON v celé ČR; zaregistrovat se do služby E.ON Drive pro přístup k veřejnému dobíjení; odeslat poptávku po dobíjecím řešení pro domácnosti, firmy nebo developery; sjednat smlouvu o poskytování služby E.ON Drive (prostřednictvím aplikace na doméně mojesmlouva.eon.cz – viz popis výše). 


c) energie24.eon.cz a související mobilní aplikace Energie24 
Zákaznický portál a mobilní aplikace Energie24 umožňují uživatelům spravovat své energetické služby online, kontrolovat spotřebu, produkty a platby. Kromě toho nabízí přístup k dalším službám a energetickým řešením. V rámci on-line formulářů umístěných ve webovém portálu a na webu eon.cz je možné uzavřít smlouvu na doplňkové služby, konkrétně E.ON Pomocník, E.ON Servis kotlů, E.ON Servis tepelných čerpadel, E.ON Servis fotovoltaiky. Jednotlivé smlouvy jsou uzavírány zákazníkem buď samostatně, nebo tzv. asistovanou formou, kdy samotnou smlouvu připravuje některý z našich prodejních kanálů (pracovníci call centra, Poradenského nebo kontaktního místa aj.). 


d) mobilní aplikace Drive 
Mobilní aplikace slouží zákazníkům k zobrazení přehledu dobíjení a aktivaci dobíjecích stojanů vzdáleně bez použití RFID karty. Obsahuje interaktivní mapu pro nalezení dobíjecí stanice uživatelem. 

B. Plnění požadavků na přístupnost 

Internetové stránky včetně souvisejících online aplikací a služby poskytované na mobilních zařízeních včetně mobilních aplikací, funkce pro identifikaci a metody pro identifikaci a elektronických podpisů jsou vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.  

Požadavky na přístupnost jsou v souladu s harmonizovanou normou EN 301 549 a standardem WCAG 2.1. 


Pro optimální zobrazení a práci využijte tyto webové prohlížeče: 

Pro internetové stránky:  

  • Aktuální verze dnes nejpoužívanějších prohlížečů (Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari).

Pro mobilní aplikace:  

  • Mobilní aplikace je optimalizovaná pro aktuální verze operačních systémů Android a iOS.
  • Některé části mobilní aplikace jsou řešené pomocí zobrazení obsahu prostřednictvím internetového prohlížeče v mobilním zařízení, např. pro zobrazení stránek z domény eon.cz (viz výše). 

Internetové stránky a mobilní aplikace nejsou zcela přístupné ve smyslu zákona tam, kde neposkytujeme službu elektronického obchodování, tj. v těch částech internetových stránek a mobilních aplikací, které nejsou součástí procesu uzavření smlouvy na dálku se spotřebitelem (například čistě informativní části internetových stránek a mobilních aplikací).  

Nicméně i v těchto částech internetových stránek a mobilních aplikací se snažíme o to, aby byly dostupné co nejširšímu okruhu našich zákazníků.

C. Služby podpory 

Naše služby podpory poskytují informace o přístupnosti služeb a jejich kompatibilitě s podpůrnými technologiemi. Následující služby podpory jsou přístupné i pro osoby se zdravotním postižením:  

Infolinka: 800 77 33 22 
E-mail: info@eon.cz 

D. Zvuková forma

Tyto informace o přístupnosti vám zpřístupňujeme i ve zvukové formě. Zvuková podoba informací o přístupnosti je dostupná prostřednictvím zvukového souboru, který je ke stažení zde, případně se s žádostí o poskytnutí zvukového souboru obraťte na kontakty služby podpory nebo použijte funkci předčítání ve Vašem prohlížeči.  

D. Účinnost

Tyto informace jsou účinné ode dne 28. 6. 2025.