E.ON znovu osobně kontaktuje zákazníky, kterým v polovině dubna vyprší ochranná doba režimu DPI

České Budějovice, 31. března 2022

Společnost E.ON Energie se jako dodavatel poslední instance (DPI) postarala o 200 000 zákazníků dodavatelů, kteří ukončili svoji činnost a dokázala jim zajistit pokračující dodávky elektrické energie až na šest měsíců. E.ON už z režimu DPI pomohl 99 procentům těchto zákazníků. Stále ještě ale zbývá zhruba 1 900 bývalých klientů společností ze skupiny Bohemia Energy, kterým režim DPI pro odběry elektřiny končí 14. dubna a pro odběry plynu 17. dubna 2022. 

„Od začátku zákazníkům říkáme, že je důležité přejít co nejdříve z režimu DPI ke standardnímu dodavateli elektrické energie, na standardní produkt, protože je to pro ně výhodnější. Od začátku jsme také napnuli všechny síly a využili všechny dostupné prostředky pro to, abychom lidem z režimu DPI pomohli odejít. I v této době znovu osobně obcházíme a snažíme se kontaktovat všechny zákazníky, kterým režim DPI v polovině dubna skončí,“ vysvětluje Jan Zápotočný, místopředseda představenstva E.ON Energie.

Mezi zákazníky, kterým bude brzy končit režim DPI, eviduje E.ON část těch, která pravidelně platí zálohy, a z nějaké důvodu v režimu DPI stále zůstává. Část zákazníků jednoduše situaci nevěnuje pozornost a neřeší ji. Lze předpokládat, že třeba ani neví, že musí do šesti měsíců uzavřít novou smlouvu. To je dle legislativy povinnost každého zákazníka, aby se po uplynutí šestiměsíční lhůty nedostal do neoprávněného odběru, který může skončit až odpojením energií. Pak je tu i skupina zákazníků, kteří nekomunikují a/nebo neplatí zálohy. Neplatí tedy zálohy, odebírají elektřinu a nadále zůstávají v režimu DPI. „Je důležité si uvědomit, že neoprávněný odběr se podle legislativy týká všech zákazníků, kteří včas neodejdou z režimu DPI  – a to i těch, kteří pravidelně platí zálohy za energie,“ dodává Jan Zápotočný.

E.ON zákazníky znovu kontaktoval dopisy, emaily, SMS zprávami i telefonicky. Zaměstnanci E.ONu osobně v těchto dnech navštěvují adresy jednotlivých odběrných míst, kde nikdo nereaguje na výzvy a snaží se vysvětlit zákazníkům jejich situaci. Kde neuspějí a nepodaří se jim zastihnout zákazníka, pomáhají i zaměstnanci distribuční společnosti EG.D nebo zaměstnanci Úřadu práce. E.ON totiž úzce spolupracuje i s Ministerstvem práce a sociálních věcí a s Úřady práce a to včetně toho, že se snaží zákazníkům poradit s možným získáním pomoci ze strany státu. Už od prosince navíc objeli zástupci E.ON okolo 30 měst a obcí a ve spolupráci se samosprávami připravili pro zákazníky improvizovaná poradenská centra přímo v jejich obci.

Nejrychlejší cestou, jak z režimu DPI odejít je online zasmluvnění, které najdou zákazníci na stránkách www.eon.cz/dpi. Smlouvu ale mohou podepsat například také na kterémkoliv zákaznickém místě E.ONu. Jejich seznam je k dispozici na webu společnosti Kontakty | E.ON (eon.cz).



Kontakty
Roman Šperňák

Tiskový mluvčí E.ON
M +420 606 789 422
roman.spernak@eon.cz
www.eon.cz