Jak bude změna sazby probíhat?
Pro přiznání této distribuční sazby je povinná instalace druhého měřidla. Změna sazby bude probíhat v několika krocích. Všechny jsou stejně důležité, proto si je prosím pozorně přečtěte.
Změna sazby
Podání žádosti na distributora
Aby vám distributor mohl přiznat novou sazbu distribuce, musíte s ním mít sjednanou Smlouvu o připojení. O tu si jednoduše požádáte u svého provozovatele distribuční soustavy.
Distributor vaši žádost posoudí a vystaví návrh Smlouvy o připojení. Na to má ze zákona až 30 dní.
Odběrné místo si prosím připravte podle technické specifikace ve Smlouvě o připojení. S tím vám pomůže elektrikář nebo elektro firma, která vám rovněž vystaví revizní zprávu. Tu si dobře schovejte.
Na svého distributora PREdistribuce je potřeba zaslat v originále společně s podepsanou Smlouvou o připojení:
- Žádost o připojení z distribuční sítě PREdistribuce, a.s., na hladině NN (formulář najdete na webových stránkách PREdistribuce).
- Potvrzení od revizního technika na formuláři PREdistribuce (nesmí být starší než 3 měsíce).
Vyplnění Žádosti o smlouvu
V oddíle Smlouva o připojení prosím vypište její číslo. Přesto budeme potřebovat její kopii.
Nakonec formulář prosím podepište/orazítkujte. Pokud si nevíte rady, projděte si vzor, jak žádost vyplnit.
Přílohy
Abychom vám mohli změnit sazbu, budeme kromě žádosti potřebovat ještě pár dalších dokumentů:
- Kopie dokladů, které jste zasílali na PREdistribuce.
- Kopii smlouvy o připojení.
- Velký technický průkaz k vozidlu.
- Pokud není žadatel uveden v technickém průkazu prokazuje navíc užívací právo (leasing apod.) k elektromobilu.
V případě bytového domu a požadavku na zřízení dobíjecí stanice není nutné doklady o vztahu k elektromobilu dokládat.
Nezapomeňte prosím, že pro změnu distribuční sazby jsou dané podmínky pro její přiznání. Je nutné mít zajištěné i technické blokování nových spotřebičů. I tyto informace musí být uvedeny v revizní zprávě.
Kompletní podmínky pro přiznání jednotlivých sazeb najdete tady.
Odeslání žádosti
Podívejte se na náš video návod změny distribuční sazby
Jak to celé bude probíhat?
Žádost o přiznání distribuční sazby distributorem
Zákazník
Kontaktujte svého distributora a požádejte o vystavení Smlouvy o připojení z důvodu přiznání nové distribuční sazby.
Smlouva o připojení
Distributor
Distributor vaši žádost posoudí a vystaví návrh Smlouvy o připojení. Na to má ze zákona až 30 dní.
Příprava odběrného místa
Zákazník
Připravte odběrné místo k připojení tak, jak se píše ve Smlouvě o připojení. Před samotnou úpravou odběrného místa prosím nahlaste svému distributorovi odplombování.
Nechte si od revizního technika vystavit potvrzení na formuláři PREdistribuce, které potvrdí, že jste připraveni pro změnu distribuční sazby.
Zašlete svému distributorovi PREdistribuce v originále (podklady je možné odeslat společně s podepsanou Smlouvou o připojení):
Žádost o připojení z distribuční sítě PREdistribuce, a.s., na hladině NN (formulář najdete na webových stránkách PREdistribuce).
Potvrzení od revizního technika na formuláři PREdistribuce (nesmí být starší než 3 měsíce).
Žádost o smlouvu na elektřinu
Zákazník
Pošlete nám vyplněný formulář Žádost o smlouvu společně s kopií Smlouvy o připojení a revizní zprávou.
Návrh smlouvy na elektřinu
E.ON
Zpracujeme vaši žádost a pošleme vám dva návrhy Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny k podpisu.
5 dnů
Podpis smlouvy na elektřinu
Zákazník
Smlouvu podepište a jeden výtisk nám pošlete zpět.
10 dnů
Zpracování smlouvy na elektřinu
E.ON
Smlouvu na elektřinu taky zkontrolujeme a požádáme distributora o termín výměny elektroměru. Kdyby cokoli nesedělo, dáme vám vědět.
3-5 dnů
Výměna elektroměru
Distributor
Distributor se vám ozve a dohodnete si termín výměny elektroměru.
Mimořádné vyúčtování
E.ON
Pošleme vám mimořádné vyúčtování k provedené změně distribuční sazby.
Pomohly vám informace na této stránce?
Děkujeme za váš názor, který využijeme k dalšímu vylepšování našich webových stránek.
Děkujeme za váš názor. Rádi informace vylepšíme, pokud nám poradíte jak. Nepište nám sem ale prosím konkrétní požadavky, ty vyřešíte jedině přes info@eon.cz
Vyzkoušejte náš samoobslužný
portál