Proč je důležitý servis a údržba fotovoltaiky

3 min. čtení
  1. Pravidelnými prohlídkami a servisem fotovoltaiky předejdete možným poruchám, výpadkům výroby elektřiny a zajistíte ji delší životnost.
  2. V E.ONu máte v rámci tarifu každoroční kontrolu elektrárny zdarma.
  3. Když dojde k poruše na vaší elektrárně, pomůžeme vám přes vzdálený přístup a v případě potřeby k vám pošleme technika.

Pravidelný servis domácí fotovoltaiky doporučujeme provádět jednou ročně a jednou za čtyři roky si fotovoltaika zaslouží větší revizi. Prodloužíte tím její životnost a předejdete možným poruchám. Na servisní prohlídku nebo revizi budete potřebovat odborníka. S pravidelnou kontrolou jednou za rok u nás nebudete mít žádné starosti – sami se vám ozveme s termínem kontroly.

Jak probíhá náš servis fotovoltaiky

Pravidelný každoroční servis domácí fotovoltaiky v E.ONu nabízíme jako součást dodávky každé solární elektrárny v rámci tarifu Komplet elektřina pro soláry. Mimo tarif si můžete servis vaší elektrárny předplatit za 349 Kč měsíčně. Po každé servisní prohlídce vám vystavíme tzv. servisní výkaz – potvrzení, že máte fotovoltaiku v pořádku. Servis nabízíme pro naše elektrárny se střídačem Solax.

Servis můžeme rozdělit na dvě části. Nejdříve celou elektrárnu fyzicky zkontrolujeme, ve druhé fázi projdeme data a záznamy v online aplikaci střídače, abychom ověřili, jestli se během provozu neděje něco mimořádného. Co všechno náš servis obsahuje?

Fyzická kontrola

  • Fyzicky zkontrolujeme každý solární panel, který je součástí vaší elektrárny.
  • Termokamerou se podíváme na rozvaděč i střídač fotovoltaiky. Na snímcích pak vyhodnotíme případná rizika přehřívání.
  • Uděláme elektrárně zátěžový test, kdy v reálném provozu zkontrolujeme regulaci střídače.
  • Překontrolujeme nastavení parametrů střídače tak, aby mohl podávat optimální výkon.
  • Provedeme funkční test jističe, který slouží pro odpojení střídače.
  • Zkontrolujeme zapojení rozvaděče fotovoltaiky a ověříme kvalitu jeho spojů.
  • Změříme izolační odpor a zkontrolujeme polaritu v rozvaděči elektrárny.
  • Podíváme se na značení všech částí rozvaděče: obvodů, ochranných zařízení, spínačů, svorek a případně dalších součástek.

Kontrola přes online aplikaci

  • Podíváme se na přetoky a vykrývání spotřeby podle Smlouvy o připojení.
  • Zkontrolujeme správnou funkčnost střídače a spotřebu energie na jednotlivých fázích.
  • Podíváme se na případné chybové hlášky za posledních 12 měsíců.
  • Ověříme, jak se vaše fyzická baterie dobíjí, vybíjí, jaké má napětí a teplotu. 
  • Zkontrolujeme funkčnost panelů a správné zapojení fotovoltaiky celkově.
  • Podíváme se na to, jak elektrárna vykrývá spotřebu vaší domácnosti.  
  • Překontrolujeme hodnoty, které nejsou v normě, a navrhneme pro ně optimální řešení. 

Pořiďte si od nás spolehlivou fotovoltaiku

Navrhneme optimální velikost elektrárny přesně podle vašich potřeb, vyřídíme za vás dotaci a přidáme nadstandardní 10letou záruku na střídač i baterii. Přebytky z výroby pak můžete využít třeba na ohřev vody, dobíjení elektromobilu nebo si je uložíte do Virtuální baterie. 

Fotovoltaika od E.ONu

Nejčastější závady fotovoltaiky

Zeptali jsem se našich techniků, co nejčastěji řeší na servisních výjezdech, když jde o fotovoltaiku. Vybrali několik typických problémů, u kterých se bez odborné pomoci neobejdete.

  • Nechtěné přetoky – pokud dochází k nechtěným přetokům u bezpřetokových elektráren nebo vaše přetoky překročí smluvené množství s distributorem, bude pravděpodobně chyba v nastavení střídače. Technik musí střídač zkontrolovat a znovu nastavit.
  • Voda v bojleru je málo ohřátá – v těchto případech mnohdy stačí pomoci zákazníkovi s optimalizací časového plánu ohřevu vody a je po problému.
  • Nefunkční záloha (backup) – technik zkontroluje nastavení, hardware a otestuje záložní funkce.
  • Nefunkční monitoring – pravidelný servis zajistí, že budete mít vždy funkční připojení střídače na internet. Díky tomu nepřijdete o aktuální data o výrobě a spotřebě energie.
  • Závady na střídači – přepětí, porucha softwaru nebo špatné nastavení jsou příčinami problémů se střídačem. Když vám technik pravidelně střídač kontroluje, předejdete možným potížím.
  • BMS internal error – pokud vám fotovoltaická elektrárna hlásí tuto chybu, jedná se obvykle o poškození elektronické řídící desky, kterou technik buď opraví, nebo vymění za novou.
  • Baterie nenabíjí – většinou jde o chybu v nastavení napájecího schématu, kterou technik opraví a nabíjení obnoví.

Nonstop bezplatná havarijní linka

V případě jakýchkoliv potíží s domácí fotovoltaickou elektrárnou zavolejte na 800 77 33 44 a my vám pomůžeme přes vzdálený přístup. Když to nebude stačit, zajistíme vám technika, který dá vše do pořádku. Vlastní opravu si už hradíte sami.

Mohlo by vás také zajímat

FVE v zimě: kolik skutečně vyrobí a musíte ji ometat od sněhu?
Fotovoltaické panely vyrobí během zimy méně elektřiny především kvůli krátkým dnům a zatažené obloze. Rozdíl ve výrobě mezi zimou a létem bývá přibližně 1:4–1:5.
Mohlo by vás také zajímat
Kolik stojí sdílená elektřina? Cena, poplatky a daně za komunitní energetiku
Uvažujete nad sdílením elektřiny? Podívejte se, z čeho se skládá cena elektřiny a jak se vám změní faktura.
Mohlo by vás také zajímat
Přetoky z FVE
Slunce může pracovat pro vás, vyplatí se to! Naše fotovoltaické řešení vám s tím pomůže.
Přebytek vyrobené elektřiny nejdříve ukládáte do baterie, kterou máte doma. Pokud se do ní elektřina již nevejde, vznikají přetoky.
Mohlo by vás také zajímat