Mají elektromobily nějaké nevýhody?

  1. Pořizovací cena elektromobilu je vyšší než u klasického automobilu.
  2. Z běžné zásuvky se nabíjí několik hodin a počet rychlodobíjecích stanic v České republice je stále nízký.
  3. Elektromobil má stále omezený dojezd, přestože ten s vývojem nových aut a baterií roste.

Vozidla na elektřinu vynikají hlavně tichým a ekologickým provozem a nízkými provozními náklady. Přestože jde o nadějnou a v praxi už velmi dobře fungující technologii osobní dopravy, elektrická auta mají oproti běžným vozům se spalovacími motory i své drobné nevýhody.

Dobíjení – delší cestu elektromobilem je nutné dobře plánovat

Ačkoli počet dobíjecích stanic v ČR stále roste, jejich síť není tak hustá, jako v případě čerpacích stanic na běžná paliva. Elektromobil tak v praxi slouží nejlépe v případě, že jezdíte často a spíše kratší trasy. Pokud s elektrickým autem chcete jet někam dál, je nutné cestu plánovat s ohledem na přítomnost nabíjecí stanice na trase.

Cena elektromobilů je zatím stále dost vysoká

Hlavní nevýhodou elektromobilů zatím zůstává jejich vyšší cena. Za malé elektrické auto zaplatíte stejnou částku jako za benzinový vůz vyšší třídy. Právě vysoká cena je nejspíš příčinou poměrně malého množství elektromobilů na českých silnicích. Cena aut na elektřinu by však měla časem klesnout. Na trhu se totiž dříve nebo později objeví i další elektrická auta velkých automobilek.

Vytápění interiéru vozu snižuje dojezd

Málokdo ví, že v elektrických autech bývá drobný problém s vytápěním. Zatímco spalovací motor produkuje dostatek tepla, které je možné pro vytápění vozu využít, pro elektromobil to neplatí. V elektromobilu topíte elektřinou z baterií a puštěné topení v elektrickém autě tedy snižuje dojezd. Výrobci většinou doporučují topení v elektromobilu využívat uvážlivě a interiér vozu předehřívat v době, kdy je auto odstavené a jeho baterie se nabíjí. Elektromobily jsou také pro účely vytápění často vybavené malým tepelným čerpadlem, které energetickou náročnost topení snižuje.

Ticho může být nebezpečné

Elektromobily během jízdy prakticky nejsou slyšet. Tahle zdánlivá výhoda ovšem v praxi znamená, že jsou tím pádem velmi nebezpečné svému okolí, protože na sebe neupozorní hlukem jako ostatní auta. Výrobci proto do elektromobilů často instalují zařízení (reproduktor), které během jízdy produkuje zvuk podobný bzučení. Časem nejspíš bude takové zvukové zařízení u elektromobilů povinné.

E.ON Drive  má drajv!

Přemýšlíte o vlastní dobíjecí stanici? S námi ji dostanete do své obce, firmy i domácnosti. Provedeme vás celým procesem, a když budete chtít, z vaší soukromé stanice dokonce umíme udělat i veřejnou. Nebo chcete svůj elektromobil jen výhodně dobíjet? Zaregistrujte se do naší služby E.ON Drive a využívejte nízké ceny za kWh.

Přejít na E.ON Drive

Mohlo by vás také zajímat

Jak funguje CNG karta?

Výhodou CNG karty jsou bezhotovostní platby a neustálý přístup k plnícím stanicím (často se používá i pro otevření vjezdu ke stanici). 
Víc najdete tady

Je lepší jezdit na LPG, nebo CNG?

LPG i CNG jsou paliva do aut a obě stojí méně než benzín.
Víc najdete tady

Firemní auto na naftu nebo na CNG?

Náklady na palivo jsou u automobilů na CNG zhruba o 50 % nižší než v případě aut na benzín nebo naftu.
Víc najdete tady