Digitální obsluhu E.ONu si zákazníci chválí a využívají ji čím dál tím víc

Spokojenost s nabídkou digitálních služeb i s jejich jednoduchým ovládáním. Alespoň tak hodnotí zákazníci online obsluhu u společnosti E.ON.

A že to nejsou jen tvrzení, dokládají i čísla. Ta ukazují jasný nárůst využívání digitálních služeb, ať už se jedná o využívání portálu Energie24 nebo mobilní aplikace.

„Pokračujeme v rozvoji přívětivé, bezpečné a vždy dostupné digitální zákaznické obsluhy. Rok 2020 byl z pohledu využití našich obslužných portálů opravdu výjimečný a pozitivní trend vnímáme i nyní v průběhu roku 2021. Jsme si jisti, že naši zákazníci ocení rozšiřování funkcionalit mobilní aplikace Energie24, které bude v tomto roce opravdu zásadní,“ upozorňuje Michal Hátle ze společnosti E.ON Energie, který je za digitální obsluhu odpovědný.

Do portálu Energie24 se v prvním čtvrtletí letošního roku registrovalo už přes třicet tisíc zákazníků, což je 235 % nárůst oproti stejnému období minulého roku. Stejně tak roste počet jednotlivých přihlášení do portálu, kde už v prvním čtvrtletí letošního roku bylo téměř 450 tisíc přihlášení (o 52 % více než loni). 

„Velmi pozitivně vnímáme také to, že 64 % požadavků už si naši klienti zajišťují sami digitálně a už kvůli tomu nechodí do poradenských center a nevolají na zákaznickou linku,“ dodává Michal Hátle s tím, že 85 % zákazníků ohodnotilo jednoduchost využívání digitálních služeb jedničkou nebo dvojkou. Výsledek je tak za jednoduchost obsluhy jedna mínus. Pokud známkujeme jako ve škole. Kromě toho vidíme i výrazné zlepšení vnímání mobilní aplikace našimi zákazníky. Zatímco loni touto dobou bylo hodnocení na Google Play a Appstore 2,9 ★, nyní má aplikace Energie24 hodnocení 4,6 ★ na iOS a 4,8 ★ na Androidu.

A jaké jsou další zajímavé ukazatele?

  • Už více než 50 % procent smluv má elektronické vyúčtování.
  • Už 33 % zákazníků E.ONu má registraci do portálu Energie24 a využívá ho.
  • 76 % všech změn záloh už probíhá digitálně.
  • 64 % změn plateb už si zákazníci vyřizují online.
  • 62 % procent všech samoodečtů už také zákazníci vyřizují bez pomoci kohokoliv dalšího online.

„To všechno se daří díky tomu, že naše digitální služby se snažíme neustále zdokonalovat. Portál i mobilní aplikace mají další nové funkcionality,“ vysvětluje Michal Hátle.

Do aplikace se od ledna zákazníci přihlásí pomocí otisku prstu, změní tam výši záloh a získají informace, jak díky Zelené od E.ONu šetří životní prostředí. Od konce května si v mobilní aplikaci vyřídí samoodečet a mimořádné vyúčtování, online přepis a získají informace o čerpání služeb u produktů Komplet Elektřina a Komplet Plyn. Portál Energie24 pak nově nabízí odhad vyúčtování, který byl dosud jen v mobilní aplikaci a zákaznický program E.ON Bonus, jenž zatím zákazníci našli pouze na webu.